تلاوت نور در جوار امامزاده شاه ابوزکریا(ع )

تلاوت نور در جوار امامزاده شاه ابوزکریا(ع )

ادامه مطلب
تلاوت نور ویژه ماه مبارک رمضان1396

تلاوت نور ویژه ماه مبارک رمضان1396

ادامه مطلب
اعتکاف1396

اعتکاف1396

اعتکاف، لحظه های ناب با خدا بودن. ...

ادامه مطلب
جشن میلاد حضرت زهرا(س )

جشن میلاد حضرت زهرا(س )

،:
ویژه مراسم جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها. همراه با تکریم از مادران و همسران شهدا

ادامه مطلب
امام آمد....

امام آمد....

12بهمن انقلاب اسلامی

12  بهمن 1357سالروز ورود امام خمینی (ره)بعد از تبعید 15 ساله به ایران بود.

ورود سید روح الله خمینی همان کشتی نجات ایرانیان از ظلم و جور حکومت ظلم ستیز پهلوی...

ادامه مطلب
پیاه روی خواهران ویژه دهه فجر...

پیاه روی خواهران ویژه دهه فجر...

به گزارش خبرنگاری فاطمیون جمع کثیری از اهالی محترم روستا به مناسبت دهه فجر وبا همکاری پایگاه کوثر خواهران دیروز عصر مورخ  12بهمن ماه1395 پیاده روی خود را از روستا به سمت امامزاده چهل تن واقع در روستای نصرت اباد از توابع فرگ اغاز کردند.

ادامه مطلب
محافل قرانی

محافل قرانی

به گزارش خبرنگاری فاطمیون برنامه محافل قرانی فاطمیون روستای نصیرآباد به شرح زیر میباشد:

ادامه مطلب
مراسم پرفیض زیارت عاشوراء

مراسم پرفیض زیارت عاشوراء

ویژه خواهران....

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فاطمیون روستای نصیرآباد ،این مراسم معنوی وپربرکت امروز  دوشنبه11بهمن ماه1395 در منزل آقای امیر پرهازه برگزارگردید. ضمنا مراسم زیارت عاشورا ومرثیه سرایی با همراهی مداح اهل بیت عصمت وطهارت سرکار خانم همایونفر با حضور جمع کثیری از خانم های روستا انجام میگیرد.

ادامه مطلب
9دی سالروز میثاق با ولایت....

9دی سالروز میثاق با ولایت....

نهم دی سالروز میثاق با ولایت
امام صادق علیه السلام: الْعَامِلُ عَلَى غَیْرِ بَصِیرَةٍ کَالسَّائِرِ عَلَى غَیْرِ الطَّرِیقِ لَا یَزِیدُهُ سُرْعَةُ السَّیْرِ إِلَّا بُعْداً. آن کس که بدون بصیرت حرکت می کند مانند کسی است که بیراهه می رود و تند رفتنش جز به دور شدن از راه نمی انجامد.
کلینی، کافی، ج 1، ص 43 - امالی مفید، ص42،
درک آیندۀ فتنه، ماهیت فتنه را نشان می‌دهد. این فتنه داشت مسیری را طی می‌کرد که به چیزی شبیه وضعیت سوریه و عراق فعلی، یعنی حرکت‌های تروریستی گسترده با هدف تجزیۀ مملکت در حد نابودی، منجر شود. مردم باید این را بدانند تا قدر معجزۀ 9 دی کاری که خودشان انجام دادند را بیشتر درک کنند.وقتی در جامعه تنش‌ها افزایش پیدا کند، هر گروهی ممکن است طرفدارانی پیدا کند که

ادامه مطلب
سال نو میلادی...

سال نو میلادی...

سال نو میلادی 2017

- 5 دی (25 دسامبر) مصادف با آغاز جشن کریسمس 

بر اساس سنتی دیرینه، مسیحیان ابتدای سال را اول ژانویه می‌دانند. (همانگونه که ما ایرانیان ابتدای سال خود را روز اول فروردین می‌دانیم و اعراب ابتدای سال خود را ماه محرم می‌دانند) و شروع سال، غیر از مبدأ سال است.

مبدا تاریخ نزد مسیحیان تولد حضرت عیسی مسیح (ع) است که اتفاقا در روز 25 ماه دسامبر واقع شده یعنی یک هفته مانده به تحویل سال نو میلادی (همانگونه که مبدا تاریخ شمسی ما ایرانیان و سال‌های قمری: 12ربیع الاول مصادف با هجرت پیامبر از مکه به مدینه است اما ابتدای سال، فروردین ماه در سال شمسی و محرم در ماه‌های قمری است).

ادامه مطلب
عفو و بخشش...

عفو و بخشش...

در حدیثی از امام صادق (ع) روایت شده که سه چیز از خصلتهای ارزشمند دنیا و آخرت است: بخشودن کسی که به تو ستم کرده است، پیوستن به کسی که از تو بریده است و بردباری ورزیدن هر گاه نسبت به تو رفتار جاهلانه ای شود.

 بخشش به نوعی اصیل ترین فضیلت است، چرا که اگر به ماهیت بخشش دقیق شویم خواهیم دانست که عفو و بخشش از عدالت برتر است، چرا که عدالت در جستجوی تنبیه است، ولی بخشش در جستجوی آشتی است.

متاسفانه دروغ گفتن، فریب دادن، بی تفاوتی، دلسردی، در مسئولیت کوتاهی کردن دیگری را مقصر جلوه دادن، ناسزا گفتن، خشونت و خیانت متاسفانه بارها اتفاق می افتد، نه میان بیگانگان، بلکه میان دو نفر که به هم

ادامه مطلب
آیا ترامپ برجام را پاره خواهد کرد؟

آیا ترامپ برجام را پاره خواهد کرد؟

روزنامه یو اس اِی تودی، در مقاله‌ای به بررسی رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در قبال برجام پرداخته و تلاش کرده است به این سؤال پاسخ دهد که آیا وی می‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را باطل کند یا خیر؟

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها توافق هسته‌ای با ایران را به سخره گرفته و تقبیح کرده بود.

روزنامه یو اس ای تودی، در این مقاله نوشته است ترامپ دو ماه پس از توافق هسته‌ای با ایران به‌شدت با آن  مخالفت کرده و چندی پیش نیز این توافق را «احمقانه‌ترین توافق در تمام دوران» خوانده بود.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور منتخب امریکا نیز می‌گوید

ادامه مطلب
صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود...

صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود...

جشن یلدا و عادات مرسوم در ایران 
ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می دارند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیهٔ آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب روند و لختی بیاسایند.
در آیین کهن، بنابر یک سنت دیرینه آیین مهر شاهان ایرانی در روز اول دی ماه تاج و تخت شاهی را بر زمین می گذاشتند و با جامه ای سپید به صحرا می رفتند و بر فرشی سپید می نشستند. دربان ها و

ادامه مطلب
خانه ی فرعون را شیطان شبی...

خانه ی فرعون را شیطان شبی...

. شیطان و فرعون .:
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

 

نقل شده یک نفر مصرى از قوم فرعون ، خوشه انگور بسیار زیبایى را به فرعون داد و گفت : مى خواهم این خوشه انگور را با همین قیافه به شکل جواهرات و لؤ لؤ بزرگ در آورى ؛ زیرا تو خدا هستى - خدا هر کارى بخواهد مى تواند انجام دهد. - فرعون هم آن را گرفت و به او قول داد که انجام دهد.
ادامه مطلب
ماه ربیع الاول...

ماه ربیع الاول...

بهار ماه‏‌ها، ربیع الاول است، چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏‌شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‌تابد.

ماه «ربیع الاول» همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها می
ادامه مطلب
ویژه برنامه ی شهادت امام رضا(ع)

ویژه برنامه ی شهادت امام رضا(ع)

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی  و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.

ادامه مطلب
پخت آش باران

پخت آش باران

به گزارش خبرنگاری فاطمیون :اهالی روستای نصیراباد در آخرین جمعه از ماه صفر یک دیگ آش به نیت نزول برکت آسمانی در حسینیه حضرت سید الشهدا (ع) پخت کردند.

ادامه مطلب
ایستگاه صلواتی فاطمیون

ایستگاه صلواتی فاطمیون

معاونت اجرایی این گروه و با همکاری دیگر اعضای فاطمیون اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی تحت عنوان جوانان فاطمیون در مسیر عزادارن حسینی در روز اربعین حسینی کرده و به عنوان خادم افتخاری خالصانه انجام وظیفه کردند.

ادامه مطلب
ویژه برنامه ی شب اربعین در حسینیه سیدالشهدا(ع)

ویژه برنامه ی شب اربعین در حسینیه سیدالشهدا(ع)

به گزارش خبرنگاری فاطمیون در شب اربعین حسینی مورخه29/آبان/95 اهالی روستای نصیراباد در حسینیه گرد هم آمدند و بدین وسیله ارادت خود را به سید و سالار شهیدان با عزاداری خود اثبات کردند.

ادامه مطلب
ساییده شدن پیشانی بر سجاده عشق...

ساییده شدن پیشانی بر سجاده عشق...

چه زیباست آنگاه که موجودی ضعیف وکوچک در مقابل وجودی بی نهایت بزرگ و لایزال می‌ایستد و با آهنگی موزون، از سر صدق و صفا و اخلاص، به نیایش می‌پردازد.

چه لذت بخش است آن لحظه‌ها که به دور از هیاهوی نفس، در ملکوت به پرواز در آمدن و راز دل با رازدار عالم و عالمیان در میان نهادن و چه شکوهمند است به عبودیت در برابر معبود ایستادن، خم شدن، برخاستن و پیشانی بر خاک ساییدن و اعتراف به جلال و جمال هستی آفرین نمودن.

و چه ‌دلنشین است نوای توحید و زمزمه‌ پاک بندگی و عبادت خالق یکتا، در هر پگاه، نیمروز و شامگاه که آن را تکرار می‌کنیم و چنین می‌گوییم:

به‌ نام خداوند بخشنده مهربان

حمد و سپاس شایسته‌ پروردگار جهانیان است.

پروردگار بخشاینده‌ مهربان

صاحب اختیار و مالک روز رستاخیز

تنها او را ستایش می‌کنیم و از او کمک می‌جوییم....

این نوا، نوای اقرار به بندگی درمقابل خداوند جهانیان است و سلاحی برای ستیز با شرک و بت پرستی و جدال با گناه و ناپاکی و مبارزه با نفس سرکش. نوایی که تا عمق جان آدمی نفوذ می‌کند و جان را پالایش می‌دهد.1

شیخ نجم‌الدین کبری عارف نامی و بزرگ در این باره می‌گوید: «مردم نابینایند؛ مگر کسی‌که خداوند پرده از برابر چشمان وی برگیرد و پرده چیزی بیرون از مردم نیست؛ بلکه از وجود خود مردم است و آن تاریکی وجود ایشان است.

ای دوست من! پلک‌های چشمت را بر هم بگذار و بنگر که چه می‌بینی. اگر بگویی در آن حال چیزی نمی‌بینم، بدان که این خطای توست. آری، می‌بینی! اما از فرط نزدیکی تاریکی وجود بد بصیرت توست که آن را در نمی‌یابی.

پس اگر دوست داری آن را بیابی و با آن که دو پلکت بسته است آن را در مقابل خود بینی، از وجودت چیزی کم کن یا چیزی دور کن و طریق کاهش و دور کردن این چیز، اندکی مجاهده است و معنی مجاهده، بذل جهد در دفع اغیار یا قتل اغیار است و اغیار وجود، نفس و ابلیس است.»2

گرچه هر یک از احکام و فرایض دینی در جای خود از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است، اما در این میان بعد از معرفت الهی هیچ فریضه‌ای به والایی مرتبه‌ نماز نمی‌رسد، چرا که این تنها نماز است که معراج مؤمن و عامل تقرب انسان وارسته، به خدا شناخته شده و معیار پذیرش همه‌ واجبات قرار گرفته است. به این جهت آخرین پیام سفیران الهی، سفارش به نماز این استوانه‌ استوار دین بوده، چنان که پرسش نخستین روز رستاخیز هم از آن خواهد بود.

همه‌ ما می‌دانیم که خداوند تبارک و تعالی نیازی به عبادت و نماز ما انسان‌ها ندارد، زیرا او غنی فی‌الذات است و دیگران همه محتاج او هستند.

خداوند سبحان آنگاه که دست به خلقت آدمیان زد در بی نیازی کامل از اطاعت آنان و امنیت تمام عیار از عصیان آنان بود، زیرا نه معصیت معصیتکاران او را آسیبی می‌رساند و نه فرمانبری فرمانبرداران وی را سود می‌بخشد.

آری، خداوند سبحان به عبادت‌ها نیازی ندارد و آنچه فرایند عبادت خواهد بود چیزی جز بهره‌مندی ما نسبت به آثار عبادت و تبعات ناشی از آن نیست.

آثاری که اگر با روح و جان آغشته گردند، آدمی را به سر منزل مقصود و کمال می‌رسانند و موجب کسب فیض از آن مبدأ بی‌پایان و دریافت نور از آن ذات بی همتا می‌گردند.

با چشم دل سخن دل را بخوان...

با چشم دل سخن دل را بخوان...

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد. کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

در میان کتاب های فراوانی که وارد بازار کتاب می شود، هر نوع کتابی می تواند خودنمایی کند. در واقع هم آثار مفید و خوب به میدان می آید و هم کتاب های بی فایده و گاه با ضرر و زیان. بر این اساس، در مسئله انتخاب کتاب برای مطالعه، باید دقّت فراوانی صورت گیرد و کتاب های سودمند انتخاب شود، تا هم خوب کتاب بخوانیم، و هم کتابِ خوب مطالعه کنیم.

ی شک گسترش کتاب خوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، تنها زمانی به فرهنگی عمومی تبدیل می شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پویایی شخصیت خود بداند و مطالعه، در کنار سایر کارهای روزانه، در زندگی مردم وارد شود و این گونه نباشد که کتاب، به افراد خاصی از جامعه اختصاص داشته باشد ؛ بلکه همگان تکامل و پیشرفت را در انس با کتاب بدانند. البته گسترش کتاب خانه و چاپ فراوان کتاب و کارهایی مثل این نیز بی تأثیر نیست، ولی نکته مهم، همان ایجاد میل و انگیزه در افکار جامعه است ؛ یعنی برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که احساس نیاز به کتاب در جامعه زنده شود.

اگر زیبایی را آواز سر دهی، حتی در تنهایی بیابان، گوش شنوا خواهی یافت.

فکر کردن بسیار آسان است و عمل کردن بی‌نهایت دشوار. هیـچ چیـز در زندگـی مشکل‌تر از این نیست که انسان افکار خود را به عرصه عمل بگذارد.

درباره سايت

مرکز فرهنگی هنری روستای نصیر آباد فورگ

هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به‌‌خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌‌اند. رهبر معظم انقلاب راجع به این موضوع فرموده‌اند: «ما مسلمان‌ها و به‌خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت‌ها و ادیان این امتیاز را به قدر ما ندارند و آن عبارت است از اجتماعات دینی که به شکل روبه‌رو، چهره به چهره، نفس به نفس تشکیل می‌شود که این را در جاهای دیگر دنیا و در ادیان دیگر کمتر می‌شود پیدا کرد. هست؛ نه به این قوّت، نه به این وسعت، نه به این تأثیرگذاری و محتواهای راقی.» (۱۳۸۷/۴/۴)

شبکه های اجتماعی

آخرين نظرات

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

نويسندگان

تصاوير منتخب

خلاصه آمار

سخن روز

افکار خلاق به منزله پله نردبان یک شغل است با تفکر خلاق می توانیم به صعود پردازیم هرچه پله نردبان بیشتر باشد، صعودمان هم بیشتر خواهد بود.